Implementasi Pendampingan Digital Branding dan Packaging pada UMKM Omah Dayang

Authors

  • Anissa Feby Widya Prawesti Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jawa Timur
  • Ardian Christyanti Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jawa Timur
  • Ayu Novita Sari Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jawa Timur
  • Sonia Ayu Cahyani Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jawa Timur
  • Zainal Abidin Achmad Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.57214/pengabmas.v5i2.303

Keywords:

UMKM, Digital Branding, Packaging

Abstract

Assistance Activities UMKM in improving Branding and Packaging at UMKM Omah Dayang this aims to improve the quality UMKM because in digital branding products, development is carried out such as product rebranding, marketing and design. Products that are rebranding to ade value to the product UMKM Omah Dayang. Branding improvement activities UMKM Omah  Dayang carried out with three stages, namely the first packaging design, logo updates and also social media. The packaging design process is carried out  to increase consumen attractiveness, because attractive packaging can have high selling power. The next is social media which is carried out so that the product is more attractive UMKM Omah Dayang can  be  reached  outside  the  Blitar   City   area   and Increase sales.

References

Achmad, Z. A., & Melani, E. R. (2022). Perancangan Konten Media Sosial untuk Branding Kampung Tenun Ikat Bandar Kidul Kota Kediri. Abdi-Mesin: Jurnal Pengabdian Masyarakat Teknik Mesin, 2(2), 16–33. https://doi.org/10.33005/ABDI-MESIN.V2I2.53

Achmad, Z. A., & Sawitri, D. K. (2012). Qualitative study of the ad Clear Destination London as an effective media of promotion (A study of a football player as a celebrity endorser of the referent power emulation). The 3rd International Conference on Urban Mobilty, 347–352.

Achmad, Z. A., Tranggono, D., Winarno, S. T., Andarini, S., & Mas’udah, K. W. (2022). Variety of Flavors, Appropriate Technology, and Online Marketing for Developing Milkfish Cracker Small Business. PLAKAT: Jurnal Pelayanan Kepada Masyarakat, 4(1), 39–57.

Achmad, Z. A., Wuryandari, Y., Wardhani, K., & Tamrin, M. H. (2022). Rebranding Produk Kopi Excelsa Oleh Kelompok Masyarakat KOPI GUNUNG Dengan Packaging Baru dan Digital Marketing. PLAKAT: Jurnal Pelayanan Kepada Masyarakat, 4(2), 195–211.

Anaqhi, A. W., Achmad, Z. A., Zuhri, S., & Arviani, H. (2023). Viralitas Trash-Talking di Tiktok Sebagai Gaya Baru Personal Digital Branding. Nomosleca, 9(1), 67–87.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Manajemen Pemasaran (13th ed., Vol. 2). Erlangga. Mas’udah, K. W., Achmad, Z. A., Chayani, I. S. P., Multazam, N. A., & Putra, R. F. A. (2021).

Pelatihan desain pengemasan dan pemasaran kelompok UMKM untuk meningkatkan

pendapatan masyarakat Kelurahan Dupak Kecamatan Krembangan Kota Surabaya Jawa Timur. SHARE (Journal of Service Learning), 7(2), 129–135. https://doi.org/10.9744/share.7.2.129-135

Mas’udah, K. W., Rosida, D. F., Achmad, Z. A., Anita, N. D., Muruah, I., & Aini, Z. A. N. (2022). Pendampingan Penggunaan Platform Digital untuk Meningkatkan Pemasaran Produk UMKM Desa Kebondalem. Jurnal Abdimas Patikala, 1(1), 428–436.

Ramadhan, M. R., Amelia, K. S., Arindawati, S., Meida, N. L., Widyastuti, D. T., Mas’udah, K. W., & Achmad, Z. A. (2022). Pembuatan Spot Foto Wisata Pandansili Desa Ngampungan Dalam Meningkatkan Nilai Ekonomi Wisata. Karya Unggul : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(2), 210–217.

Tranggono, D., Achmad, Z. A., Sarofa, U., & Raharja, W. T. (2022). Encouraging the Marketing

Communication Strategy for UD Sumber Rejeki to Increase Fish-based Food Quality and Income. PLAKAT: Jurnal Pelayanan Kepada Masyarakat, 4(2), 212–230.

Ni Komang Sri Julyantari, Purnama, I. G. A. V., Bagiarta, I. G. N. N., Pertama, P. P. G. P., & Liandana, M. (2021). Implementasi Website untuk Media Pemasaran Online dan Perbaikan Kemasan Produk. Abdiformatika: Jurnal Pengabdian Masyarakat Informatika, 1(1), 26–33.

Muntazori, A. F., Listya, A., & Qeis, M. I. (2019). Branding Produk UMKM Pempek Gersang.

Jurnal Desain, 6(03), 177.

Narmaditya, B. S., Sugiarto, N. S., Khoiriah, A. A., & Anggraini, F. S. (2022). Produk UMKM Desa Tumpakrejo Guna Meningkatkan Nilai Jual Produk. 5(2).

Putra, C. A., Ramadhan, A., Rahmadani, D., Sastra, A. O., Salsabil, Y. P., Wahyu, B., Pambudi, T., Hanifah, A. N., Hamidah, I. N., Hartono, R. A., Athaya, A., & Erbinavydho, Y. (2022). Pelatihan dan Pendampingan Melalui Digital Marketing, Legalitas dan Manajemen Keuangan dalam Pengembangan UMKM di Kelurahan Plosokerep Kota Blitar. Literasi Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(2), 901–910.

Downloads

Published

2023-06-19

How to Cite

Anissa Feby Widya Prawesti, Ardian Christyanti, Ayu Novita Sari, Sonia Ayu Cahyani, & Zainal Abidin Achmad. (2023). Implementasi Pendampingan Digital Branding dan Packaging pada UMKM Omah Dayang. Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 5(2), 85–96. https://doi.org/10.57214/pengabmas.v5i2.303

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 

You may also start an advanced similarity search for this article.